Åpne en nettleser på datamaskinen din. Skriv inn barnehagens nettadresse, som ligger i e-posten du fikk tilsendt da du bestilte PBL Mentor Kidplan. Logg deg på med brukernavn og passord.

Brukernavn og passord er det samme som dere bruker for å logge dere på pbl.no (e-post og passord). Trykk «Mine sider» for å gå videre til administrasjonssiden.

Du kan hele tiden komme til administrasjonsforsiden ved å skrive nettadressen din (f. eks: www.mittbarnehagedomene.no) og klikke på «Mine sider» oppe til høyre på nettsiden.

  1. Logg på

 

For å administrere nettsiden må du logge deg inn på administrasjonssiden (heretter kalt administrasjonsforside) som er selve dashbordet på nettsiden din. Det er herfra du administrerer nettsiden. Du kan hele tiden gå tilbake til administrasjonsforsiden ved å klikke på «Start» oppe til venstre.

 

  1. Opprett avdeling

 

Det første du må gjøre før løsningen kan tas i bruk, er å registrere avdelinger. Avdelinger legges inn under «Avdelinger» på administrasjonsforsiden. Ved førstegangs oppstart blir du bedt om å registrere avdelinger.
NB: Du må minst registrere en avdeling før løsningen kan tas i bruk.

 

  1. Velg design

 

Etter at du har lagt inn ansatte og avdelinger, må du velge hvilket utseende nettsiden din skal ha. Under «Design» på administrasjonsforsiden kan du:

  • Velge bakgrunnsbilde og stil på nettstedet
  • Toppfarge og forside-mal på nettstedet
  • Velge utseende på hovedmeny og laste opp egen logo
  • Velge skrifttype på nettstedet

Husk at du hele tiden kan gå tilbake og gjøre enderinger i designet underveis. For å se utseende på nettsiden din, kan du klikke på «Vis nettside» på administrasjonssiden.
NB: Dersom du har egen logo, velg «Last opp egen logo» og last opp bilde. Husk at ikke alle logoer passer like bra på siden.

Var denne artikkelen nyttig for deg?

pmksadmin

Stengt for kommentering